Микола Савочка: «Ми або тримаємо двірників і платимо їм зарплату, або далі їх утримати не можемо»

Микола Савочка: «Ми або тримаємо двірників і платимо їм зарплату, або далі їх утримати не можемо»

Фастівчани, отримавши в березні квитанції на оплату послуг ЖЕКу за лютий, були вкрай здивовані значним її подорожчанням. І хоча змінилася лише одна позиція – прибирання прибудинкової території, але ціна на неї виросла суттєво, більше ніж у 3 рази. Нові тарифи активно обговорюють у соціальних мережах, тому «Наш Городок» попрямував до начальника КП «Фастівська «ЖЕК» Миколи Савочки за роз’ясненням таких змін у ціновій політиці підприємства, а заразом, скориставшись нагодою, запитав у керівника про роботу двірників, встановлення LED освітлення у багатоповерхівках міста та про зміни, які чекають містян після прийняття Верховною Радою восени закону № 1581-д «Про житлово-комунальні послуги».

  •  Миколо Миколайовичу, почнемо розмову з найбільш резонансного питання. Фастівчани обурюються значним підвищення тарифів на послуги ЖЕКу. На скільки виросла ціна і чим це зумовлено?
  •  Дійсно, тарифи збільшились. Я завжди говорив і ще раз повторюся, що тариф у будь-якому державному чи комерційному підприємстві – це результат цінової політики на ринку послуг. Змінюється ціна на ті чи інші складові, відповідно змінюється тариф. Цю категорію, що ми змінили сьогодні, – утримання прибудинкової території, треба було давно уже переглянути. Але враховуючи те, що ми два рази міняли тариф у зв’язку зі зміною вартості електроенергії, то це питання відкладали й надалі.

Ця позиція – прибирання прибудинкової території, була затверджена ще в 2010 році, тариф складав 66 копійок за 1 м2 загальної площі квартири. З того часу він не переглядався. Тоді встановлена в державі мінімальна заробітна плата була 1147 гривень. З 1 січня 2018 року мінімальна заробітна плата склала 3730 гривень, відповідно ми, як державне підприємство комунальної власності, не маємо права платити менше, ніж встановлено державою. Підприємство отримало збитки майже 800 тисяч гривень в рік, тому що зарплату платили, а тариф не міняли, а це недопустимо. Тепер тариф на прибирання прибудинкової території складає 2,15 гривень за 1 м2 загальної площі квартири. Тобто в 3,2 рази ми змінили суму, щоб виплачувати тільки заробітну плату двірнику, не враховуючи інвентар: лопати, шкребки, мітли, халати, рукавиці. Ми або тримаємо двірників і платимо їм зарплату, або далі їх утримати не можемо.

  •  Розкажіть детальніше про роботу двірників: які у них обов’язки і графік роботи?
  •  У них 7-годинний робочий день при 6-денному графіку. Вони працюють всі дні, крім неділі. Двірник повинен працювати у зимовий період з 7 години ранку до 10, з 10 до 14 у них регламентна перерва, а з 14 і до 17 вечора – другий вихід. В обов’язки двірника входить весь комплекс робіт по утриманню прибудинкової території: прибирання, догляд за контейнерним майданчиком для збору побутового сміття, покіс трав, збір негабаритного сміття, догляд за зеленими насадженнями. Територія у кожного двірника 3600 м2 - не така мала, як здається.

Хто повинен прибирати у під’їздах багатоповерхівок?

  •  Цієї послуги сьогодні в тарифі немає, тому повинні прибирати самі мешканці. Рішенням виконавчого комітету постановили, що є обов’язковий перелік послуг, без яких будинок існувати не може. Територію прибирати потрібно, сміття вивозити, мережі водопостачання і водовідведення ремонтувати, електропостачання місць загального користування потрібно, щоб було, є послуга з утримання ліфтового парку. У нас існує цілодобова диспетчерська аварійна служба. Це теж затрати, які не передбачені, але ми їх ввели як послугу. Мешканці з порозумінням віднеслися до цього, і ніхто не відмовився від цієї послуги. Від 12 до 15 заявок на рік виконується, люди дзвонять, у будь-який час є куди звернутися, і людина приїжджає, виконує роботу або локалізують ту аварію, яка сталася. Ще додали до переліку послуг перевірку димовентиляційних каналів. Раніше її прибирали, люди говорили, що будуть самі перевіряти. Але, як показала практика, всі про це забувають, проходить рік, ніхто не перевірив димовий канал, стався нещасний випадок. А чому не перевірили? Люди повинні були самі, як власники квартири, викликати пічника, заплатити йому 35 гривень, що коштує сьогодні ця послуга. Ми її розбили на рік, але пічник сам приходить, перевіряє, записує в акт і передає в управління газового господарства.
  •  Скільки ліфтів потребує заміни у Фастові на сьогоднішній день?
  •  Уже практично 100%. Усі ліфти відпрацювали свій нормативний термін 25 років. Це взагалі болюче питання, яке ми на кожному зібранні по виділенню бюджетних коштів піднімаємо, бо це безпека людей. Затрати на утримання ліфтів, які відпрацювали свій термін, також значно більші, ніж на ті ліфти, що не досягли граничного терміну. А у нас є такі ліфти, які відпрацювали вже два терміни, наприклад, по Соборній, 24 ліфту вже 48 років, а він досі працює, його ремонтують, шукають запчастини. Уже сьогодні їх дуже складно утримати, їх треба міняти, а не ремонтувати.

Але в бюджеті в цьому році знову не закладено кошти на заміну ліфтів?

  •  У минулому році були частково закладені кошти. 13 ліфтів у нас пройшли експертизу. Експертний висновок, де було зазначено, що 13 ліфтів у нас стоїть під забороною, ми надали на розгляд міському голові. Нам виділили гроші, і ми ті недоліки, які експерти виявили, усунули. На сьогоднішній день цим ліфтам ще на 4 роки продовжили термін експлуатації. У цьому році 23 ліфти потрапляють під експертне обстеження. Ми вже договір заключили з експертною компанією. Зроблять експертизу і видадуть свої висновки, ми знову звернемося в міську раду.

Сьогодні ремонт ліфта коштує 90 чи 120 тисяч гривень, я сумніваюся, що люди зберуть ці гроші. Хоча, якщо будинок не комунальної власності, мешканці повинні самі це робити. А якщо заміна ліфта – це 600-700 тисяч гривень, то тим паче мешканці навряд чи потягнуть цю заміну. Тому, звичайно, я думаю, міська влада повинна до цього долучатися, і депутати міської ради входити у ситуацію і допомагати людям. Ці ліфти треба міняти однозначно. Інша ситуація – це наше ставлення до ліфтів: у них курять, з них зробили туалет, їх ламають раз на місяць, як мінімум.

  •  Верховна Рада в листопаді 2017 року прийняла Закон № 1581-д «Про житлово-комунальні послуги». Що найголовніше потрібно знати фастівчанам про реформу житлово-комунальної галузі?
  •  Цей закон вніс ще більший внесок у демонополізацію утримання житлового фонду. Сьогодні мешканці мають можливість вибрати форму управління будинком: можна найняти управителя або уповноважену особу, створити ОСББ, навіть не створюючи ОСББ, можна укладати договори, вибирати, хто буде надавати послуги мешканцям будинку. У нашому місті є приклади: мешканці будинку № 5 по вул. Київській, 4 роки тому взяли свого двірника, самі збирають кошти. Так само будинок № 5а по Київській – у них свій двірник, мешканці не сплачують ЖЕКу за прибирання прибудинкової території. Жителі будинку вільні у своєму виборі. Можна написати рішення загальних зборів, щоб певну послугу не включати в оплату, оскільки, наприклад, прийняли рішення самі прибирати територію, вказати відповідальну особу за утримання прибудинкової території. Нам надають копію, і ми знімаємо оплату, проводимо тільки ті роботи, що залишилися.

Цей закон набуває чинності 10 червня, а деякі його положення з 1 січня 2019 року. Які це положення?

  •  В основному положення, які стосуються штрафних санкцій. На сьогоднішній день населення Фастова заборгувало нам за житлово-комунальні послуги майже 3 мільйони гривень. Тому ми всіх попереджаємо, що якщо до 1 січня 2019 року заборгованість буде не погашена або не реструктуризована (сьогодні ми даємо людям шанс прийти, розписати свій борг на рік і поетапно погашати, тоді не буде включатися процес штрафних санкцій), то з наступного року ми будемо заключати нові договори, що включатимуть штрафні санкції, які передбачені законом: 0,01 % від загальної суми боргу за кожний день прострочення, але не більше 100 % суми заборгованості.

Яка у Фастові кількість багатоповерхівок і скільки з них вже створили ОСББ?

  •  Якщо рахувати два і вище поверхи, то 151 будинок знаходиться на балансі ЖЕКу. Ще 8 будинків створили ОСББ, ми зняли їх з балансу. Вони уклали з ЖЕКом договори тільки на вивіз сміття.

У цьому році виділено 350 тисяч гривень для встановлення LED ламп у під’їздах. Уже вирішили, в яких будинках вони будуть встановлюватися?

- Ми вже всі дев’ятиповерхівки перевели на LED освітлення і частину п’ятиповерхових, але ще не закінчили. Тому хочемо довести цю справу до кінця, тому що це суттєве зменшення кількості споживаної електроенергії. 350 тисяч гривень не вистачить для того, щоб перевести всі п’ятиповерхові будинки, бо ми збираємося ще й відновлювати дворове освітлення. Є будинки, у яких є опори в дворах, не задіяні освітленням, а є двори, у яких немає опор, де їх і не можна поставити. Ми вибрали будинки, де немає опор, щоб з них почати заміну освітлення. Будемо ставити ліхтарі на фасадах будинків, які освітлюватимуть прибудинкову територію, як зробили по Зигмунда Козара, 2. Є перелік будинків, в яких будуть встановлені LED лампи і зроблено прибудинкове освітлення, але остаточно його ще не погодили: це будинки № 52, 54, 56, 59, 77 по вулиці Соборній, № 11, 23 по І. Ступака, № 1 по вулиці Буцикова, № 2 по вулиці А. Саєнка, № 5, 7, 15 по вулиці С. Палія, № 1 по Садовій, № 4 по вулиці Т. Шевченка, № 15 по вулиці Миру.

  •  18 березня було ваше професійне свято – День працівників житлово-комунального господарства. Що Ви побажали своїм колегам?
  •  Найголовніше – подяки від фастівчан за їхню роботу, а ми будемо, звичайно, старатися, щоб була якість послуг трохи краща. Також бажаю їм здоров’я, впевненості в завтрашньому дні, всіх благ. Я їм дуже вдячний за їхню працю, що вони у таких складних умовах забезпечують порядок і чистоту у нашому місті. Просто велике їм спасибі!

Спілкувалася Олена Ракова

Поділитися

Коментарів 0 до "Микола Савочка: «Ми або тримаємо двірників і платимо їм зарплату, або далі їх утримати не можемо»"

Додати коментар

Для того, щоб додати коментар, будь-ласка, авторизуйтесь